Kraków vs Warszawa

Kraków vs Warszawa – transport miejski

No nie mogę. Nie mogę się powstrzymać. Zaczynam cykl porównań! Ta-DA!

Wiem, że dopiero mija mój pierwszy miesiąc w stolicy, ale od zawsze lubiłam obserwować ludzi i  miejsca – dlatego już po tak krótkim okresie zauważyłam dużo różnic pomiędzy moim obecnym a rodzinnym miastem. Zamierzam się takimi moimi przemyśleniami dzielić z Wami w miarę nabierania doświadczenia w warszawskim życiu.

Na pierwszy ogień idzie to, co się najbardziej rzuca w oczy – ponieważ korzystam z tego codziennie: komunikacja/transport miejski.

KULTURA
Zacznę od pewnej obserwacji: W Krakowie istnieje większe prawdopodobieństwo, że jeśli w środkach komunikacji miejskiej, ktoś na Ciebie wpadnie, nadepnie lub szturchnie – to przeprosi. W Warszawie niekoniecznie i jeszcze sprawca będzie udawał, że nic nie zauważył.
Nie wiem czy wynika to z tego, że ludzie są w stolicy mniej kulturalni lub bardziej się spieszą. Niemniej jednak w Krakowie nawet w godzinach szczytu ludzie mówią „przepraszam”.

AWARIE
Kolejna sprawa być może wynika z mojego krótkiego pobytu w Warszawie. Mianowicie nie doświadczyłam tu jeszcze zepsucia się pojazdów ZTM (odpukuję w niemalowane)Być może mam szczęście lub tutaj faktycznie bardziej dbają o punktualność i dobre funkcjonowanie transportu miejskiego.
Dla kontrastu dodam, że w Krakowie nie ma tygodnia, a czasami i dnia, żeby jakiś tramwaj się nie wykoleił, zepsuł  etc. Ta różnica w komunikacji w ww. miastach uderzyła mnie zwłaszcza wtedy, kiedy wróciłam na kilka dni do Krakowa i pierwszy tramwaj, którym jechałam po powrocie się zepsuł. Na domiar złego rozkraczył się na rondzie (Rondo Kocmyrzowskie – pozdrawiam) i zablokował cały ruch. W takich sytuacjach przydaje się mieć rozkład jazdy w głowie.

Przygotowałam tabelę, która przedstawia podstawowe różnice między spółkami zajmującymi się transportem w Warszawie i Krakowie (nazwy, ceny biletów, karty miejskie).

tabela

Skomentuj

