obserwacje · Warszawa

Idzie Grześ przez wieś, worek piasku niesie…

… a właściwie wiezie.
Przed Wami kolejny wpis dotyczący moich obserwacji życia w stolicy. Znowu przyczepiłam się do komunikacji miejskiej, musicie mi na razie wybaczyć ubogą tematykę – po prostu nie mam czasu na poznawanie miasta, gdyż jestem tylko w trasie: dom-praca-dom.

Jeśli czujesz się znudzony i pragniesz mocnych wrażeń, a jednocześnie nie chcesz wydawać dużo pieniędzy na lokalne atrakcje – wsiądź w pierwszy lepszy tramwaj lub autobus i przejedź się po mieście. Czeka Cię niezwykła przygoda, porównywalna z rollercoasterem w Chorzowie. A to wszystko w cenie biletu, zamkniętej w kilku złotych!

A tak na serio – kierowcy i motorniczy w Warszawie zachowują się jakby wozili worki z ziemniakami a nie ludzi. Ruszają z przyspieszeniem, które wbija w fotel (ewentualnie w innych pasażerów) i z równą gwałtownością hamują, wchodzą w zakręty niczym zawodowi drifterzy. Nie zważają na osoby starsze i dzieci, które mogą się poważnie potłuc w trakcie takiej jazdy. Ja sama mimo młodego wieku ledwo trzymam się na nogach.

Kilka razy miałam ochotę takiemu motorniczemu wygarnąć co o nim myślę, lecz nie ryzykowałam życia przechodzeniem z końca tramwaju na sam przód.

Żeby nie było, że jestem jakaś krytyczna –  w Krakowie również zdarzali się szaleni motorniczy (linia 11 – pozdrawiam), lecz tutaj prawdopodobieństwo trafienia na takiego delikwenta wynosi 90%.

Nie mam pojęcia skąd takie zachowanie. Czy ludzie naoglądali się Szybkich i wściekłych, czy tak bardzo im się spieszy?  Przecież  światła i tak łapią pojazd na kilka minut przy każdym przejściu dla pieszych, skrzyżowaniu i rondzie (Rondo ONZ – pozdrawiam).

Też macie takie doświadczenia z komunikacją miejską w Warszawie?

Motto dla wszystkich podróżnych: Trzymajcie się! ;)

Skomentuj

