prywata

Nie będę!

Doszło to do mnie dzisiaj. Tak po prostu – siedziałam przy biurku i nagle: BACH!

Nie chcę poznawać Warszawy.

Mieszkam tu dwa miesiące z hakiem. Owszem mogłabym całą winę zwalić na pracę, która zbiera mi czas i energię, a później tylko siedzę w mieszkaniu i oglądam Penny Dreadfull. Jednak w weekend nikt, nie każe mi spędzać po 8 h dziennie w jednym, konkretnym miejscu, a mimo to bardzo niechętnie ruszam tyłek poza cztery ściany.

p1

Wmawiam sobie, że znajomość trasy market-mieszkanie i praca-mieszkanie mi wystarcza (plus oczywiście dojazd na Centralny – łącznik z Krakowem). No, bo nie potrzebuję przeprawiać się przecież na drugą stronę Wisły…
Ależ ze mnie hipokrytka. Krytykowałam osoby, które będąc w nowym miejscu nie wyściubiają nigdzie nosa i tracą możliwość odkrywania nowych zakątków. Kojarzyło mi się to z wąskimi horyzontami (tutaj nawet w znaczeniu dosłownym) i zaściankowością. A teraz robię to samo.

Już wiem dlaczego tak się zachowuję – nie chcę dopuścić do momentu, kiedy powiem: „Znam Warszawę tak dobrze jak Kraków”.
Nie chcę wsiąkać w nowe miasto, bo pojawia się wtedy u mnie absurdalne poczucie winy, jakbym zdradziła swoje miejsce pochodzenia.
Nie chcę doprowadzić do momentu, kiedy pokocham Warszawę bardziej niż Kraków.

To nie jest tak, że nienawidzę stolicy, po prostu dosyć gwałtownie zostałam oderwana od Grodu Kraka, więc teraz odbija mi się czkawką, to co powinnam była czuć wcześniej. Na strach przed nieznanym już za późno – zaczyna się strach przed „znanym”.
Postaram się powoli przełamywać skorupę, którą się otoczyłam i wybierać się na długie zapoznawcze spacery itd. itp.

Skomentuj

